Sophinka.sk

Cyklisticke trasy
Horské weby
KEŽMARSKÉ ŠTÍTY A HUNCOVSKÝ ŠTÍT  1. 10. 2011
Kežmarský štít ( 2556 m.n.m.)  je najvyšší vrchol v severovýchodnom ramene Lomnického štítu. Rázsocha Lomnického štítu sa v Kežmarskom štíte rozštepuje. Dominantou jej juhovýchodného ramena je Huncovský štít ( 2359 m.n.m.). Najdôležitejší objekt v severnom ramene je Malý Kežmarský štít ( 2514 m.n.m.) a hrebeň sa končí Veľkou ( 2037 m.n.m.) a Malou Svišťovkou ( 1558 m.n.m.).
550 metrov vysoká južná stena Kežmarského štítu je rajom aj tých najnáročnejších horolezcov.
900 metrov vysoká severná stena Malého Kežmarského štítu je nielen najvyššia, ale aj jedna z najkrajších tatranských stien.
Názov Kežmarského štítu je odvodený od neďalekého mesta Kežmarok. Huncovský štít je pomenovaný od neďalekej obce Huncovce.
Prvý kto sa rozhliadol z vrcholu Kežmarského štítu bol kežmarský matematik, hvezdár, vydavateľ kalendárov, geograf, etnograf a historik Dávid Frölich (1595 - 1648).  Prvovýstup uskutočnil v roku 1639.
Na Malý Kežmarský štít prví vystúpili dňa 21. augusta 1889 piati spišský milovníci Tatier - Adolf Gábriel, Fridrich Koromzay, Juraj Koromzay, Adolf Nikházy a Samuel Weber.
Prvovýstup na Huncovský štít pravdepodobne vykonala skupinka kežmarských študentov na čele s Dávidom Frölichom niekedy v roku 1615, keď prechádzali z Doliny Bielej vody cez sedlo pod Svišťovkou do Huncovskej kotlinky.

Trasa:
Starý Smokovec - Hrebienok - nad Rainerovou chatou - Zamkovského chata rázc. - Skalnaté pleso - Huncovský štít - Kežmarský štít - Malý Kežmarský štít - Veľká Svištovka - Skalnaté pleso - Zamkovsského chata rázc. - nad Rainerovou chatou - Hrebienok - Starý Smokovec
Keď mi kamarát navrhol, či by som sa nechcel ísť pozrieť na Kežmarský štít neváhal som ani chvíľu. A tak sa jedno skoré sobotné ráno začína naša túra v Starom Smokovci. Na Hrebienok sa dostaneme za pár minút, pokračujeme cez rázcestie nad Rainerkou hore k Zamkovského chate. Pri „Zamke“ odbočíme doprava a cez Lomnickú vyhliadku šliapeme na Skalnaté pleso. Na Skalnatom plese si doprajeme oddych, naberáme sily a čakáme na kolegov z KST . Následne odbočujeme z turistického chodníka a šliapeme Skalnatou dolinou k žľabu, ktorým sa dostaneme do Huncovského sedla. Cesta žľabom nie je až tak náročná a tak onedlho už stojíme v sedle. Tu sa družstvo rozdeľuje. Jedny idú priamo za Kežmarský štít a druhá skupinka ide na neďaleký Huncovský štít. V tej som aj ja. A tak po pár minútach už stojíme na vrchole Huncovského štítu (2359 m.n.m.), z ktorého je krásny pohľad na Tatranskú kotlinu, Skalnaté pleso, Veľkú Svišťovku ... Po spoločnej foto schádzame opäť do Huncovského sedla odkiaľ už postupuje v stopách prvého družstva až na Kežmarský štít. Vo výške 2256 mn.m. -  to je vrchol Kežmarského štítu sa stretávame s prvým družstvom a vychutnávame si nádherný výhľad na Vysoké a Belianske Tatry. Po občerstvení a foto pokračujeme v ceste našej túry na jeho menšieho brata na Malý Kežmarský štít (2514 m.n.m.). Je z neho nádherný výhľad na Belianske Tatry. Pod ním vidíme Zelené pleso, pri ktorom stojí „Brnčalka“.  Z Malého Kežmarského štítu schádzame po hrebeni až na Veľkú Svišťovku (2037 m.n.m.). Odtiaľ už ideme po tatranskej magistrále na Skalnaté pleso. V bufete si oddýchneme a doprajeme pivko. Potom sa vydáme na cestu späť  do Starého Smokovca, kde mame zaparkované auto. Bola to nádherná celodenná vysokohorská túra, za ktorú sa musím poďakovať vedúcemu KST Kremnička Milanovi, ktorý mi umožnil absolvovať s nimi túto krásnu túru.