Sophinka.sk

VAREŠKOVÝ  HREBEŇ - 8. 8. 2013
GPS túry
GPS záznam trasy
Medzi Bradavicou a Slavkovským štítom sa nachádza Vareškový hrebeň. Približne 2 km dlhý hrebeň, ktorý sa začína na Východnej Slavkovskej veži (2 356 m n. m.) a končí  na Slavkovskej kope (2 345 m n. m.). Hrebeň oddeľuje Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. Slavkovská dolinka je turisticky neprístupná s najvyšším stupňom ochrany prírody. V smere od Slavkovského štítu Vareškov hrebeň tvorí : Slavkovská kopa (2 345 m n. m.), Varešková priehyba, Predný Slavkovský hrb, Vareškové sedlo (2 281 m n. m.), Zadný Slavkovský hrb (2 336 m n. m.), Slavkovské sedlo (2 295 m n. m.), Východná Slavkovská veža (2 356 m n. m.).
Trasa:
Starý Smokovec - Hrebienok - nad Rainerovou chatou - Vareškové pleso - Slavkovské sedlo - Východná Slavkovská veža - Slavkovské sedlo - Slavkovská kopa - Slavkovský štít - pod Slavkovským štítom - Hrebienok - Starý Smokovec
Meteorológovia na dnešný deň predpovedali extrémne horúce počasie. A tak už o pol šiestej ráno vyrážame zo Starého Smokovca smerom na Hrebienok. Z Hrebienka sa rýchlo dostaneme na rázcestie Nad Rainerovou chatou. Päť minút oddych, pár foto a po chvíli kráčame ďalej a vstupujeme do Veľkej Studenej doliny, ktorá je v túto rannú hodinu ľudoprázdna. Dvakrát prejdeme mostíkom ponad Studený potok a už stúpame k Vareškovmu plesu. Pri plese si dávame krátku pauzu. Pleso prechádzame cez malú hrádzu medzi plesami a po chvíli vstupujeme do Dolinky nad Vareškovým plesom. Tu nás čaká cca 450 metrov stúpania do Slavkovského sedla. Približne 90 minút šliapania, v horných partiách dosť strmým suťoviskom  sa dostávame do Slavkovského sedla. Zo sedla sa vydávame hrebienkom, ktorý nás dovedie na Východnú Slavkovskú vežu. Výhľady sú tu prekrásne tak po pár foto sa vydávame naspäť dole do Slavkovského sedla a postupujeme smerom k Zadnému Slavkovskému hrbu, ktorý obchádzame po ľavej strane až sa dostávame do Vareškovho sedla. Cez Predný Slavkovský hrb sa dostávame do Vareškovej priehyby odkiaľ po hrebeni vystúpime na Slavkovskú kopu. Zostúpime dole do Priehyby nad Jamou a tu nás čaká posledný úsek cesty na Slavkovský štít. O necelú polhodinu už stojíme na vrchole Slavkovského štítu, ale cieľ našej túry sa ešte nekončí. Pred sebou máme dlhý zostup dole popri  nose, cez Štrbavý hrebeň na Slavkovskú vyhliadku. Na vyhliadke si doprajeme oddych, aby sme mali dosť síl na posledný úsek našej túry. Na rázcestí pod Slavkovským štítom „prestúpime“ z modrej turistickej značky na červenú, ktorá vedie na Hrebienok. Zahasíme smäd pivkom a kofolou a vydáme sa na cestu späť do Starého Smokovca.